המלצות ספרים - סקירות וביקורות


ברוכים הבאים לאתר הסקירות שלי. לפרטים ויצירת קשר נא לפנות לגדי איידלהייט gadieide@yahoo.com

התחילו לספר

12 בספטמבר 2017 גדי איידלהייט

לכולם יש סיפורים, אבל לא כולם מספרים אותם. לפי אסנת גואז זו טעות. סיפור הוא דרך מצוינת להשיג קשב ותשומת לב. את הסיפור, ואת המסרים שבו זוכרים. סיפור יכול לעזור בהרבה מטרות, עיסקיות וגם אישיות.

את הספר עצמו פותחת גואז עם שני סיפורים שונים. האם הם אמתיים? כן ולא. סיפור הוא עיבוד ובחירה של המספר מה להדגיש, מה להשמיט ואיך להציג את הדברים. יש תמיד יותר מדרך אחת והבחירה היא שעושה את ההבדל. לא לחינם אנו מכירים את המושג רשומון, אירוע זהה המסופר בצורות שונות לחלוטין.

בספר גואז מדגימה את חשיבות הסיפור, את היכולת להעביר מסר, ומאחר והספר מתמקד יותר בשיווק, רבות מהדוגמאות הן פרסומות בהן תוכלו לצפות מיידית בנייד שלכם אם רק תסרקו את הקוד המצורף. אני קראתי חלקים רבים מהספר דווקא בשבת. טוב, לכל שבת יש מוצאי שבת, אבל באמת שאין צורך לצפותן בכל דוגמה ודוגמה, וראיתי רק את אלו שגואז המליצה עליהן במיוחד. דוגמאות אחרות מביאות סטטוסים שנכתבו במהלך השנים בפייסבוק וניתוח של מה שהם רצו להציג ואתם יכולים לשפוט לבד האם הם הצליחו בכך.

הספר כתוב בצורה משעשעת ומזמינה לקרוא. פרקים קצרים, שפע סיפורים, דוגמאות ואנקדוטות ושילוב של תוכן רציני עם הגשה הומוריסטית.

אפשר לראות בספר מעין מיני סדנת כתיבה, פרקים רבים בו עוסקים בעקרונות הסיפור, בסוגים השונים שלו ובבניה מוצלחת של כל אחד מהם .אמנם הסיפור אותו מציעה גואז הוא בעיקרו סיפור ורבלי, אבל הכללים יהיו נכונים גם לסיפור כתוב. בסיום הספר, כמו בסדנאות כתיבה, יש גם תרגילים לכתיבה.

בכל אופן, הנה אני מספר לכם: לא משנה אם אתם מוכרים משהו או משווקים משהו או סתם רוצים שישמעו אתכם. כאשר אתם קמים בבוקר, תתחילו לספר!

 

 

כריכת הספר התחילו לספר

התחילו לספר

התחילו לספר
אסנת גואז
הוצאה עצמית 2017

 

מגב הספר

הספר ‘התחילו לספר!’ חושף את הסוד הטמון ביצירת סיפורים אפקטיביים, ומציע את הנוסחה שעל בסיסה נבנים סיפורים המייצרים קשב, מניעים לפעולה ונוגעים באנשים. וכך, בזמן חוויית קריאה מהנה ומלאת השראה, נחשפים בפנינו סודות ההשפעה ומתגלה כוחו של הסיפור ככלי אסטרטגי.

בספר תמצאו שלל דוגמאות, הדרכה מפורטת וכלים יישומיים לאיך בונים סיפורים.

אז לא משנה אם אתם מנהיגים השואפים לקדם סדר יום ציבורי, מרצים המבקשים ליצור חוויה אצל המאזינים, בעלי עסקים המעוניינים להציג טוב יותר את מרכולתכם או כותבי תכנים, זכרו, אם יש בכם הרצון לגעת בנמענים שלכם – עליכם לתבל את דבריכם בסיפורים. לא בסתם סיפורים, אלא בסיפורים שבכוחם לקדם את האג’נדה, את המטרות ואת היעדים שהצבתם לעצמכם.

רוצים לדעת איך עושים זאת?

קראו את הספר – – – והתחילו לספר!

No Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *