ספרים מומלצים - המלצות ספרים, סקירות וביקורות


הספר שלי על ההפטרות מחכה לכם. מוזמנים לבקר באתר הספר הפטרה לעניין!
ברוכים הבאים לאתר הספרים המומלצים והסקירות שלי. לפרטים ויצירת קשר נא לפנות לגדי איידלהייט [email protected]
מעונינים לקבל את כל הסקירות? הצטרפו לערוץ הטלגרם של ספרים מומלצים!

תאמינו או לא

25 באפריל 2017 גדי איידלהייט

תאמינו או לא, קראתי את הספר הזה. אם הייתי מסתכל בכריכה האחורית קרוב לוודאי שלא הייתי קורא. לא סוג הספרים שאני קורא בדרך כלל. אולי לפעמים קורא מתוך סקרנות.  לא אכחיש שגם שמה של הסופרת עורר סקרנות. מה קורה בספר, תוכלו לקרוא בתיאור למטה.

סיפור סינדרלה. וגם סיפור הברווזון המכוער, אגדה מודרנית. זוהר המסכנה, ברור לנו שהיא לא טיפשה ולא מטומטמת, ואת נסיבות חייה האומללות, שהפכו אותה למעין שטיח שכל אחד דורך עליה כרצונו, עוד נגלה בהמשך. כבר בתחילת הסיפור אנו מגלים כמה מעלות שלה, כמו כושר זיכרון יוצא דופן ויכולת הדפסה עיוורת במהירות ובלי טעויות (על מכונות כתיבה!), וביצוע סלטה הפוכה לאחור. ממנה עוד יצא ברבור וזה ברור. החרוז במשפט הקודם מכוון, כי אם יש קיטש שאני יכול להנות ממנו זה קיטש שמודע לעצמו.

הספר מתרחש בסוף שנות השמונים, עם קריצה נוספת לאנשים שהתבגרו בגיל הזה (קרי ילידי שנות השבעים), ולקראת סופו מופיע המשפט “אם קיטש אז עד הסוף”, ומיד אחר כך “סתאאאאם”, ומיד אחר כך, “תמחקו את הסתתתאם, הוא ייכנס רק עוד הרבה שנים לסלנג”. למעשה הסתבר לי בדיעבד כי הספר מבוסס על טיוטה שנכתבה לפני שנים רבות וההחלטה הייתה להשאיר את העלילה בשנות השמונים ולא להעביר אותה לימינו.

המעבר לשנות השמונים כופה סכנות של אנכרוניזם מצד אחד (אני לא בטוח שהשתמשו אז במונח חבל”ז), ומאפשר התרפקות נוסטלגית מאידך (לשמוע קלטת בווקמן!), הספר מהיר, קצבי ומשעשע, פרקים קצרים, אחד מפי זוהר ואחד מפי מיקי, וכמו בכל סיפור מהאגדות שם מכשפה יש.

כמו שאמרתי, ספרים כאלו אינם הסגנון הרגיל שלי, וגם אם התחלתי לקרוא בהם אני מפסיק הרבה פעמים באמצע. אז לשבחו של הספר ייאמר שלא איבדתי עניין, שהוא קצר ומהיר לקריאה, לא משעמם את הקורא, עם הומור במקומות הנכונים, ובסך הכל מוכיח שגם קיטש אינו מזיק ויכול להיות מהנה.

כריכת הספר תאמינו או לא

תאמינו או לא

תאמינו או לא
מירי וורצל
ידיעות ספרים 2017

מגב הספר

סוף שנות השמונים בתל אביב. זוהר בר, צעירה אטית ומשונה, עובדת זוטרה במשרד עורכי דין, מתמוטטת במזנון של בית המשפט לאחר ששפכה כוס מיץ על מסמכים שהיתה אמורה להגיש במזכירות. שרועה על רצפת הקפיטרייה, כל מה שהיא רוצה זה לשכב, לעצום את העיניים ולא לקום עוד.

כמו בסיפור סינדרלה מודרני נחלץ לעזרתה עורך דין יפה תואר בשם מיקי ומקים אותה על רגליה. יחדיו יוצאים האביר על הסוס הלבן והעלמה במצוקה למסע של גילויים מסעירים על אודות חייה של זוהר.

בעזרת עבודה קשה ולא מעט אינסטינקטים בריאים יחשפו השניים במהירות מסחררת שרשרת של סודות, שקרים, מזימות ופשעים, שיכו את עולם המשפט בתדהמה. אך האם יצליחו להביס את אויביהם ולדהור, כנגד כל הסיכויים, אל הסוף הטוב?

תאמינו או לא הוא מותחן רומנטי וסוחף שבו הכול, אבל ממש הכול יכול לקרות. מירי וורצל רקמה סיפור הכתוב בשני קולות מדויקים ומציב את זוהר כגיבורה בלתי-נשכחת.

 

No Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *